Newsgroups   fantastik.sciencefiction   Reply   Preferences   Help

Subject: Re: The Rain
From: krabat [at] menneske.dk (kenneth krabat)
Date: May 06 2018 10:14:41

har set afsnit 1 nu. Den er elementært spændende, men der er problemer med dialogen, og det er simpelt ulogisk hvordan bunkerlivet er håndteret. Mennesker bliver mærkede af at være spærret inden, hvad enten det er frivilligt, nødvendigt eller påtvunget. Der er simplethen for lidt psykologi i brug. For lidt realitet. Men det overrasker mig ikke. Det er en sukkerbrødsserie, der tilfredsstiller et bestemt segment - vi vil også på banen og have success - snarere end at fortælle en reel forfaldshistorie, netop som The Road, som du nævner. Jeg ved ikke, om de kommer til at bruge en bil på et tidspunkt, men brændstof virker f.eks. ikke længere efter ganske kort tid. Det vil desværre nok være den slags ting, jeg vil sidde og se efter.

Men ser frem til København i forfald. Ligesom QEDA - min by under vand - så, hvordan ser København ud, når ingen elsker den længere? :-)

Poet At Large
krabat.menneske.dk
bit.ly/KrabatWorks

On 06 May 2018, at 07:48, Andreas Søe <andreas_jensen_soe [at] yahoo.com> wrote:

> Jeg syntes at der mangler lidt menneskeligt forfald i den. De to søskende
> har levet i en bunker i seks år men de har ikke været til tandlægen i seks
> år. Så ville de have problemer med deres tænder. The Road var bedre til at
> vise dette. Folk bliver jo som stenaldermennesker igen.

>>> de

May 5  v The Rain  Andreas Søe
May 5  `T Re: The Rain  kenneth krabat
May 6  .`T Re: The Rain  Andreas Søe
May 6  ..+- Re: The Rain  Andreas Søe
May 6  ..`T Re: The Rain  kenneth krabat
May 7  ...`- Re: The Rain  Andreas J. Søe