Newsgroups   fantastik.spil   Reply   Preferences   Help

Subject: Resonance
From: andreas jensen soe [at] yahoo.com (Andreas Søe)
Date: Dec 19 2018 21:39:41

Resonance er et point og click adventure med en historie som er rigtigt godt fortalt. Spillet er rigtigt godt lavet. Det er Dave Gilbert som er produceren. Han har også udgivet Blackwell Legacy, The Shivah og meget andet. Jeg har gennemført The Shivah som var om jøder i USA. Det var rigtigt godt. Nu kommer Unavowed som jeg glæder mig til at spille.

Man styrer fire forskellige personer i Resonance. De er ude efter at opspore en teknologi som hedder Resonance. Det handler om at man trækker atomers ejendele i hver sin retning med to forskellige instrumenter som står på hver side af atomerne. Når delene trækkes fra hinanden og bliver givet slip på, vil de komme sammen igen med en enorm fart som udløser en eksplosion. Jo længere de er fra hinanden jo større vil eksplosionen være. Denne teknologi er farlig men kan også bruges til blandt andet at rejse med lysets hastighed. Er denne teknologi realistisk? Vil den komme i fremtiden?

Man laver mange ting i spillet. Man skifter mellem de fire personer som hver kan deres ting. Wadjet Games står bag mange gode spil efterhånden. Der var Gemini Rue, Shardlight, A Golden Wake og Technobabylon.

Dec 19  o Resonance  Andreas Søe