Newsgroups   fantastik.spil   Reply   Preferences   Help

Subject: Quest for Glory-spillene
From: andreas jensen soe [at] yahoo.com (Andreas Søe)
Date: Jul 27 2018 17:54:58

Der bliver lavet anmeldelser af Quest for Glory-spillene. De er fra Sierra Online og dem kan jeg rigtigt godt lide. De er en blandninger mellem et rollespil og adventurespil. Man kan vælge mellem at være en kriger, en troldmand eller en tyv. Der er også mulighed for at blive en paladin, hvis man er meget ærbar. Det foregår i forskellige steder med fantastiske væsner. Det er lidt en kopi af vores verden og dog ikke. Stederne har fået deres eget præg. Jeg kunne særligt godt lide Quest for Glory 3 Wages of War. Den foregår i landet Fricana som er en blandning mellem egyptisk og afrikansk. Der er også Tusind og en Nats Eventyr i Quest for Glory 2 Trial by Fire. Jeg vil også gerne spille Quest for Glory 5 Dragon Fire. Den foregår i Grækenland. Det spil købte jeg engang i 1998 men det var så fyldt med fejl at jeg ikke kunne spille det. Blockbuster havde det på tilbud tilsidst til få penge. Den moderne version på GOG har fået opdateringer, tænker jeg. Nummer et er i Tyskland og nummer 4 er i Transsylvanien.

Der er også lige lavet et nyt spil i serien som hedder Hero-U Rogue to Redemption. Der er også et spil som hedder Quest for Infamy og et som hedder Order of the Thorne: The King's Challenge. Der er nok at spille i Quest for Glory-serien. Man kan i alle spil undtagen Hero-U spille tre forskellige typer karaktere som alle har deres måde at komme gennem spillene på. Der er noget "replay value" i spillene.

https://youtu.be/8HsokM86nxU

Jul 27  o Quest for Glory-spillene  Andreas Søe