Newsgroups   fantastik.spil   Reply   Preferences   Help

Subject: Battle Realms
From: andreas jensen soe [at] yahoo.com (Andreas Søe)
Date: Nov 17 2018 08:34:44

Jeg har spillet Battle Realms fra 2002. Jeg har haft det dengang i 2002 men min daværende PC var ikke kraftig nok til at køre det. Det kræver 1 ghz processor og 256 mb RAM. Nu i dag kan jeg godt køre det.

Det er et asiatisk-temaet realtime strategy spil. Der bygges en base, man skaber en økonomi, bygger hære og tæver ens fjender. Undervejs bliver ens hær såret og man trækker sig tilbage. Så angriber man når hæren har hvilet sig nyt helbred til og fået forstærkninger.

Der er mange veje igennem spillet. Der er to kampagner. I den første kampagne kunne jeg vælge mellem at angribe nogle banditter som slår bønderne ihjel i en landsby eller bare kigge på. Sådan ændrer handlingen sig. Der bliver også spurgt hvilket ud af tre områder man vil angribe. Så går handlingen i forskellige retninger.

Der er stemmeføring men ingen animation til det. Figurerne kan man ikke se tale men man kan høre det. Det er derfor lidt gammeldags. Grafikken ligner noget der er af den første GeForce-generation.

Historien indeholder zombier og magi. Det er blandt andet om en ung mand som er kommet til at slå sin far ihjel. Kampagnen er en stor krig, hvor man erobrer områder.

Nov 17  o Battle Realms  Andreas Søe