Newsgroups   fantastik.spil   Reply   Preferences   Help

Subject: Day of the Tentacle
From: andreas jensen soe [at] yahoo.com (Andreas Søe)
Date: Jan 08 2019 21:45:50

Day of the Tentacle er fortsættelsen til Maniac Mansion. Maniac Mansion udkom først på Commodore 64 og senere Amiga. Day of the Tentacle er til PC. Jeg husker dengang Commodore gik falligt i 1994 og jeg kom over til en ven som havde en helt ny PC. Så kunne jeg godt se at PC'en var fremtiden, da han kørte dette spil på den. Det havde 256 farver og indtalte stemmer. Det var jo det næste revolutionære skridt fra Amiga 500. Commodore prøvede også at komme med dette f.eks. med Amiga CD32 og Amiga 1200 men interessen manglede fra forbrugerne. Man kunne jo nu få billige 486'ere og Pentiumer. Før havde en 386'er kostet 30.000 kroner og der var en plads til Amiga 500 til 4000 kroner.

Day of the Tentacle handler om tre venner som skal tilbage til The Mansion fra Maniac Mansion for at redde verden. Der er en lilla tentakle som har drukket gift fra husets afløb og fået arme. Tentaklet har nu besluttet sig for at overtage magten i verden. Man ser avisforsider undervejs i spillet som viser udviklingen af sagen. De tre venner bliver sendt med en tidsmaskine i spillet tilbage i tiden for at undgå dette. Dette går galt. En ven havner 200 år tilbage i tiden, en havner i nutiden og en 200 år frem i tiden. Man styrer nu skiftevis de tre venner. Spillet slutter når man har ændret at tentaklet drikker giften. Man kan påvirke nutiden ved at gøre noget i fortiden og fremtiden ved at gøre noget i nutiden.

Jan 8  o Day of the Tentacle  Andreas Søe