Newsgroups   fantastik.videnskab   Reply   Preferences   Help

Subject: Re: Gentagende radiosignaler
From: omjc [at] jydholm.dk (Olav M.J. Christiansen)
Date: Jan 14 2019 14:36:34

Andreas Søe skrev:
> Der er opdaget gentagende radiosignaler fra langt væk i universet:
> http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-01-09-mystiske-radiosignaler-fra-det-ydre
> -

> rum-pirrer-videnskaben
>
> Hvad mener I om dette: Olav, Klaus og Flemming?
>
> Hvis det skulle være fremmed kommunikation fra rumvæsner er det nok meget
> svært at dekode. Deres sprog, virkelighed, biologi og teknologi er helt
> anderledes.

Jeg tror alle folk er flyttet over på Big Brother^w^w Facebook, så vi er nok alene her, Andreas :-)

Jeg så godt nyheden for nogle dage siden. Meget interessant.

Hvis man søger lidt på fast radio bursts får man mange hits. Her er et af dem:
https://www.nationalgeographic.com/science/2019/01/swarm-of-mysterious-radio-bursts-seen-coming-from-deep-space/

Det er nok svært at sige om vi nogensinde får svar på hvad det egentlig er, men indtil da kan man jo sagtens forestille sig at vi nu endelig har fået signal fra intelligent liv. Spørgsmålet er så hvad de vil fortælle os.

Hvis man virkelig tror det drejer sig om et intelligent signal, så skal man overveje hvordan man trækker den egentlige besked ud - som måske ikke en gang er modtaget endnu. Måske er FRB'erne bare en slags kaldesignal, der siger 'hør efter - nu kommer der snart en vigtig besked'. Og så om kort tid galaktisk set (dvs. om nogle tusinde år) kommer den egentlige besked.

Under alle omstændigheder er det interessant at følge med i - også selv om det ikke viser sig at være signal fra ET.

Olav

Jan 12  v Gentagende radiosignaler  Andreas Søe
Jan 14  `- Re: Gentagende radiosignaler  Olav M.J. Christiansen