Newsgroups   fantastik.spil   Reply   Preferences   Help

Subject: Broken Sword
From: andreas jensen soe [at] yahoo.com (Andreas Søe)
Date: Oct 18 2017 15:55:54

Jeg spiller Broken Sword-serien lige nu. Det er en serie på fem spil og et spil lavet af fans. Det første handler om tempelriddere. I nummer to blev serien til fantastik med en gud som prøver at komme ind i verdenen. Nummer tre har en rød drage. Nummer fire fungerede ikke for mig. Det spil er ødelagt og fuldt af bugs. Femmeren er startet via Kickstarter. De to første spil, fanspillet og nummer fem er lavet i 2D. Det er point-og-click adventures. Tre og fire er i 3D. Tre styres med controller, eller WASD og piletaster. Fire var med mus men havde en enorm dårlig styring.

Jeg kunne egenligt bedst lide det trejde spil. Der var meget Indiana Jones over det. Nummer to var også god. Der er et sted, hvor der er et element af social kontrol, som jeg syntes var interessant. Jeg har ikke gennemført nummer fem endnu. Fem er for lidt, hvis man ikke slår hints fra. Ellers giver spillet dig basalt set løsningen til gåderne.

Oct 18  o Broken Sword  Andreas Søe