Newsgroups   fantastik.spil   Reply   Preferences   Help

Subject: Gemini Rue
From: andreas jensen soe [at] yahoo.com (Andreas Søe)
Date: Jan 21 2018 11:38:00

Jeg er i gang med at spille Gemini Rue på Steam. Gemini Rue er et point-og-click adventure til PC, MacOS, Linux, Android og iOS. Det er fra 2011 og lavet af Wadjet Eye Games.

Det handler om en politibetjent som leder efter sin bror på en planet ude i universet. Denne planet har været en gaskæmpe som er blevet terraformet og nu har de bygget byer på den. Broren er fanget i en rehabiliteringsanstalt som hedder Center 7. Betjenten leder rundt i gaderne og kommer op mod mafiaen. Broren har fået slettet sin hukommelse af fængselspersonalet. Han prøver at flygte fra fængslet.

Jeg syntes det er en god historie men jeg tror ikke at man kan terraforme en gaskæmpe. Jeg ved heller ikke hvorfor broren ikke bare venter med at blive rehabiliteret i stedet for at forsøge at flygte.

Jeg syntes at spillet har en fed cyberpunk-atmosfære. Det er i stil med Blade Runner.

Jan 21  o Gemini Rue  Andreas Søe