Newsgroups   fantastik.spil   Reply   Preferences   Help

Subject: Guild Wars 1 og 2
From: andreas jensen soe [at] yahoo.com (Andreas Søe)
Date: Apr 18 2018 21:06:49

Guild Wars 1 og 2 er to store MMO'er. De foregår i en fantasy-verden som hedder Tyria. Der er mange kontinenter f.eks. Kryta, Elona og Cantha. Der er nu otte kampagner som man kan spille i begge spil. Guild Wars 1 opdateres ikke særligt meget længere. Det er i vedligeholdelses-tilstand. Guild Wars 2 er hvor tingene sker.

Der fortælles en historie i verden. I nummer et er der en del som hedder Pre-Searing. Det er i byen Ascalon som har en mur der beskytter mod nogle væsner som hedder Charr. Man kan vælge efter et stykke tid at hoppe videre til Searing, hvor muren brydes ned og væsner overfalder Ascalon. Det syntes jeg oprindeligt, var meget advanceret i en MMO.

Så er der tre kampagner som man kan spille: Prophecies, Factions og Nightfall. Man kan starte sin karakter op i en af disse. De koster hver 100 kroner at købe. Det er forskellige temaer og kulturer. Endeligt kan man gå videre med udvidelsen Eye of the North. Der er også Guild Wars Beyond som er en bro til at gå videre til Guild Wars 2. Beyond indeholder tre spor af missioner som man kan gå igennem. Guild Wars 2 indeholder en grundkampagne med to udvidelser: Heart of Thorns og Path of Fire. Toeren har et system som hedder Living World, hvor verdenen løbende udvikler sig. Der kommer ændringer, nye begivenheder og nye missioner til verdenen.

Man kan spille etteren og bagefter toeren. Toeren er 250 år efter etteren. Så er det de samme områder og byer man er i men der er sket enorme ændringer til disse. Guild Wars er en meget stor verdenen. De kan blive ved med at komme med nye ting til verdenen.

Verdenen er en fantasy-verden med en masse forskellig slags magi. Der er også en masse mekanik f.eks. kan en race som hedder Asura lave robotter. Jeg tror også at der er kommet pistoler i toeren. Der er mange forskellige væsner i verdenen.

Jeg har brugt lang tid på at udforske Guild Wars. Det er 400 timer over mange år men jeg er stadigt nybegynder og først lige kommet i gang. Der er utroligt meget man kan. Man kan som spiller være hvor som helst i en af de otte kampagner og dets del af verden. Der er dog mange færre som spiller Guild Wars 1 i dag. Der er omkring 1300 evner i nummer et som man kan udstyre ens karakter med. Karakter kan have otte evner ad gangen. Der er ni forskellige professioner i både Guild Wars 1 og 2. Man kan spille spillet på mange måder. Endeligt kommer ens gruppe som man går på eventyr sammen med eller selv styrer i etteren, hvis man ikke kan finde en gruppe. De spillere kan være alle mulige forskellige roller. Guild Wars 1 og 2 er ret komplekse spil. De tager lang tid at lære. Jeg fandt ud af at jeg først lige var kommet i gang med Guild Wars.

Kampagnerne er lange rækker af missioner som kan tage lang tid at komme igennem. Der er meget forskellig fantasy. Det er et meget omfattende univers. Der er mange ting som findes i etteren som går igen i toeren. Toeren er dog noget mere udviklet rent teknologisk.

Apr 18  o Guild Wars 1 og 2  Andreas Søe