Newsgroups   fantastik.spil   Reply   Preferences   Help

Subject: Journey of a Roach
From: andreas jensen soe [at] yahoo.com (Andreas Søe)
Date: Jun 02 2019 14:49:25

Jeg har gennemført Journey of a Roach på Steam til PC. Det er fra Daedalic Entertainment.

Det er et adventure-spil, hvor man styrer en kakkelak gennem en rejse i en post-apokalyptisk verden. Efter atomkrigen på Jorden bor fluer, biller og kakkelakker i bunkers under jorden. Vores hovedperson har fundet en blomst oppe på overfladen som repræsentere et nyt håb for fremtiden. Vores hovedperson falder ned i et hul i jorden og kommer ned til de underjordiske bunkers. Her skal han forsøge at undslipper fra og komme op til blomsten igen.

Man kan styre med en Xbox-Controller ligesom jeg har gjort. Det fungerer godt. Man vælger forskellige objekter, som man samler op, for at bruge i omgivelserne. Det fungerer fint. Spillet er af gennemsnitlig sværhedsgrad. Det har taget mig fire timer at gennemføre spillet.

Der er en hel del rum man skal igennem. Når man kommer til "Downtown" er man over noget af det svære. Der er diverse sjove og til tider ulækre ting i spillet. Der var blandt en flueunge-børnehave. Den var sød og ulækker på samme tid. Der er også lidt science fiction som en rumraket, når det nu er post-apokalyptisk.

8,5 ud af 10 stjerner.

Jun 2  o Journey of a Roach  Andreas Søe