Newsgroups   fantastik.sciencefiction   Reply   Preferences   Help

Subject: Re: Er der liv i rummet?
From: fantastiknews [at] flasch.dk (Flemming Rasch)
Date: Jan 04 2018 00:36:59

Nok ikke lige dem jeg ville have taget til at svare på det spørgsmål. Måske ville jeg have taget Solaris og en af Robinson, men det skulle så være Aurora og ikke 2312. En klassiker mht. liv i universet er Olaf Stapledons Star Maker. En nyere titel er Peter Watts Blindsight. Carl Sagans bog har jeg ikke læst, men den virker som er godt valg (har set filmen og har stor respekt for Sagan som videnskabsformidler). War of the Worlds er en glimrende bog, men har nok ikke meget relevant at sige i dag om liv i universet. Jeg ville nok tage en lidt nyere bog. For eksempel en fra Benfords "Galactic Center" serie eller Baxters "Manifold" serie. Måske "Great Sky River" eller "Manifold: Time".

Flemming

Olav M.J. Christiansen skrev:
> Er der liv i rummet? 6 science fiction-klassikere giver dig svar
>
> Tre science fiction-eksperter giver her deres bud på seks bøger, der
> stadig holder.
>
> DR har engageret sig med Stig W. Jørgensen og Niels Dalgaard, der begge
> burde være kendte af Fantastik-fans samt Filosof Carsten Fogh Nielsen:
>
> https://www.dr.dk/nyheder/kultur/boeger/er-der-liv-i-rummet-6-science-ficti

> n-klassikere-giver-dig-svar
>
> Olav

Jan 3  v Er der liv i rummet?  Olav M.J. Christiansen
Jan 4  `T Re: Er der liv i rummet?  Flemming Rasch
Jan 4  .`- Re: Er der liv i rummet?  kenneth krabat